IVV wint Gouden Stier Award: Beste Vermogensbeheerder 2012
Donderdag 8 november 2012 was het dan zover: de langverwachte uitreiking van de Gouden Stier Awards. De feestelijkheden vonden plaats in de Posthoornkerk in Amsterdam. Onder het oog van ruim 300 collega's uit de beleggingswereld werden 8 awards uitgereikt. Het evenement werd zeer goed georganiseerd door Belegger.nl
"De award voor Beste Vermogensbeheerder is voor IVV Instituut voor Vermogensopbouw!" klinkt het van juryvoorzitter Jaap Koelewijn, Professor Corporate Finance op Universiteit Nijenrode. De jury was er snel en unaniem over uit. IVV werkt volledig vanuit de persoonlijkheidvan de klant, de klant zijn financiële positie en brengt dit goed in kaart en sluit daarop aan met hun beleggingsaanpak. Een mooi compliment van de 8 koppige jury, waaronder meer Jan Maarten Slagter van de Vereniging van Effecten Bezitters.
"Wij zijn trots op deze prijs!" zegt William van der Maas stralend met de Gouden Stier in handen. "Wij dragen deze prijs graag op aan onze klanten. Zij hebben de afgelopen jaren genoeglijk aan onze ideeën en experimenten meegewerkt tot wat IVV nu is. We zijn dankbaar voor hun vertrouwen."
"Het is een mooi signaal dat wij als kleine innovatieve beleggingsonderneming grote namen achter ons laten. En het mooiste van dat wij vanavond deze Gouden Stier Award krijgen is het feit dat 2 processen, te weten vermogensbeheer en financiële planning, samengesmolten worden tot één positieve 'cliënt experience'. Een beleving die zo waardevol is, dat 1+1=3 wordt ervaren door onze klanten", legt Floris Koster naderhand uit.
Niet alleen de Europese toezichthouder ESMA heeft het over 'Ken je klant' principe maar ook de vaderlandse collega's van de AFM zien dit in. En dat juist nu wij deze Gouden Stier Award mogen ontvangen is het bewijs dat het voor iedere onderneming, klein of groot, haalbaar is om:
- te voldoen aan alle wetgeving, oftewel compliant te zijn;
- je dossier tot aan de nok toe te vullen met belangrijke 'weetjes' van je klant;
- tegelijkertijd een positieve klantbeleving te leveren waarvan de klant erkent: dit is bijzonder, dit heb ik niet eerder meegemaakt, dit wil ik!